Skip links

Afvallen zonder moeite? Zo lukt het!

Na meer dan twee maanden hebben de befaamde coronakilo’s me te pakken. Elke dag aperitieven en iets minder bewegen dan normaal hebben hun tol geëist. Mijn missie de komende weken: minder eten, meer bewegen en meer zweten zonder moeite.

Plan 1: meer thuis bewegen
Ik heb in deze lockdown de geneugten van fitnessapp ontdekt. Nike Training is heel simpel: downloaden, een programma kiezen, je matje uitrollen en gewoon doen wat er gezegd wordt. Je kunt kiezen uit een aantal programma’s, van basis tot gevorderden, vanaf 15 minuten. Ik kies vooral oefeningen om mijn core te verstevigen: buikspieroefeningen, planken, rekken en strekken. Je hoeft er niet voor naar de (nog steeds gesloten fitnesszaal), doet het gewoon thuis wanneer je tijd en zin hebt. Makkelijk én veilig, ook niet onbelangrijk in deze tijden.

Plan 2: minder eten
De reden waarom veel mensen te zwaar zijn, is omdat ze te veel eten. Zo simpel is het. We kennen geen honger meer, we hebben non-stop eten ter beschikking. Kinderen hebben op school alle twee uur een pauze om wat te eten, ik doe ook aan vieruurtjes, aperitiefjes en dessertjes. Ik heb altijd een goed metabolisme gehad en kon redelijk veel eten zonder dik te worden, maar na negen weken schransen is het mooi geweest. Dit zijn mijn voornemens:
Neem een kleiner bord. Kleinere porties lijken groter als je bord wat kleiner is.
Eet niet uit de zak. Onderzoek wijst uit dat we onze zak chips leegeten, hoe klein of groot ie ook is.
Haal het niet in huis. De koeken, snacks en apero-hapjes die je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten.
Opletten met alcohol. Wijn = suiker!

Plan 3: meer zweten
Ik ben geen sporter, echt niet. Die thuistraining van een kwartier kan nog net, maar lopen, fietsen, zwemmen of andere manieren om me in het zweet te werken, daar pas ik voor. Ik doe het niet graag, ik hou het niet vol, mijn rug is er niet voor gemaakt. Gelukkig heb ik mijn eigen, makkelijke methode om calorieën te verbranden: mijn infraroodsauna. In een Health Mate infraroodcabine verbrand je tot 2.400 calorieën op een half uur.
Calorieën verbranden, hoe doe je dat eigenlijk?
Door gewoon te ademen, je hart te laten kloppen en al je organen te laten werken. Dat heet je basale metabolisme en gaat dus redelijk ‘vanzelf’, zelfs als je gewoon in bed ligt verbrand je deze calorieën. Dankzij je basale metabolisme verbrand je ongeveer 60% van je totale calorieënverbruik per dag.
Door het ‘zogenaamde thermische effect van voedsel’: wat je eet, wordt verwerkt door je maag en darmen. Op die manier verbrand je ongeveer 10% van je verbruik per dag.

En de rest van de calorieën verbrand je dus door te bewegen. Van heel kleine bewegingen (je uitrekken) tot grote bewegingen (gaan joggen).
En dus ook in je sauna verbrand je calorieën, hoe fijn is dat? Tijdens een sessie in je Health Mate infraroodsauna warmt je lichaam van binnenuit op. Omdat je lichaam die warmte probeert af te drijven, begin je te zweten. Je verliest warmte, vocht en afvalstoffen. Maar ook, en dat is het leuke, calorieën. Want warmte afvoeren, kost energie. Daarom versnelt je hartslag, net zoals bij het sporten. Alleen hoef je daarvoor helemaal niks te doen. Het is makkelijk, veilig én gezond, net wat ik deze dagen nodig heb…

Download de Health Mate brochureVolledig gratis via mail of gratis opgestuurd via de post.

Ontdek meer over de verschillende materialen van Health Mate, de therapeutische werking en wat dit voor jouw gezondheid kan betekenen. Download hem nu. 

Stel al je vragen.Telefoongesprek inplannen?

Wij beantwoorden graag al je vragen over de materialen, de stralingselementen, de verschillende types, etc. 

Call Now ButtonBel ons