fbpx

Skip links

Gebruikstips voor je infraroodsauna

Gebruikstips voor je infraroodsauna

Tips om je Health Mate infraroodsauna te gebruiken

Moet je je sauna voorverwarmen of niet? Hoelang duurt een sessie? En hoe vaak mag je erin?
Enkele tips om het beste uit je infraroodsauna te halen.

Opwarmen of niet? Een persoonlijke keuze

Veel mensen vinden het leuk om te voelen hoe de warmte toeneemt. Anderen hebben hun infraroodsauna graag op temperatuur als ze erin stappen.
Hou rekening met een opwarmtijd van 15 à 20 minuten, afhankelijk van je infraroodsauna.

De ideale temperatuur: 50° à 60°

De vaakst gekozen temperatuur is 55°. Wil je nog meer resultaat voor je spieren en gewrichten? Blijf dan langer in je sauna in plaats van de temperatuur te verhogen.

De ideale duur: 30 à 45 minuten

Een sessie duurt doorgaans 30 minuten. Tijdens zo’n sessie moet je je steeds comfortabel en ontspannen voelen. Is dit niet zo, dan kan je best de temperatuur verlagen of de deur open zetten.

Elke dag of elke week? Jij beslist

Gebruik je infraroodsauna gedurende de eerste 4 weken maximaal drie maal per week.
Vanaf de vijfde week mag je deze dagelijks gebruiken.
Maar 2 à 3 keer per week volstaat om te profiteren van alle gezondheidsvoordelen van een infraroodsauna.

"Van een Health Mate geniet je je leven lang..."

Neem voldoende handdoeken mee in de sauna

Na 10 à 15 minuten begin je echt goed te zweten. Leg daarom een handdoek op de grond,
één op de zitbank en één over je benen om eventueel zweet af te drogen.

Neem een fles water mee in je sauna

Drink voor en na je infraroodsaunabeurt een glas water. Idealiter neem je een fles water mee in de sauna. Als die gekoeld is, blijft ze lekker fris gedurende de hele sessie.

Laat je lichaam nadien even tot rust komen

Op het einde van de sessie veeg je je zweet af, sla je een handdoek of badjas om en laat je je lichaam even rusten tot je ‘uitgezweet’ bent.
Neem hierna eventueel een lauwe of warme douche (beter geen koude douche, want dan kunnen je spieren verkrampen!).

Onderhoud je sauna met een vochtige doek

Maak na elke sessie de binnenkant schoon met een vochtige (géén natte) doek.
Gebruik geen detergenten, want die dringen in het hout en kunnen een vervelende geur geven als het hout opwarmt.
Mochten er na verloop van tijd toch kringen of vlekken ontstaan, dan kan je die met een fijn schuurpapiertje verwijderen.

Voor meer info kan je onze handleidingen lezen

Lees meer Bekijk het aanbod